X

مقاله ها

فروغ و خاطرات سفرهایش
 

فروغ و خاطرات سفرهایش

امروز قرار است با گردشگر نقره‌ای 63ساله، فروغ جان آشنا بشویم.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1400 | Article Rating

 


فروغ عابدی هستم و ۶۳سال سن دارم.

در حال حاضر در شهر شاهرود – استان سمنان زندگی می کنم.

من همیشه علاقه به سفر رفتن داشتم  و کمابیش قبلا هم سفر می‌رفتم ولی از سال۹۸، به طور جدی‌تر و منظم‌تر سفررفتنم رو شروع کردم و آن بخش سفر که انسان را به چالش می کشاند بسیار برایم جذاب است و شاید به همین خاطر به سفرهای طبیعت‌گردی و بخصوص کوهنوردی بسیار علاقمندم.

فروغ عابدی؛گردشگر نقره ای
 
 
فروغ عابدی؛گردشگر نقره ای

 

بیشتر جاهایی که سفر رفته‌ام، شهرهای داخلی ایران بوده از جمله: یزد، تبریز، اصفهان، شیراز، بهشهر، مشهد، گرگان، سمنان، دامغان، قشم، چابهار و خارج از ایران هم سوریه و ترکیه رو دیدم.

  • خاطره ای از صخره بریس تو چابهار دارم؛ وقتی رفتیم بالای صخره بریس که حدود ۴۰ متر ارتفاع از سطح دریا داشت، قایق ها خیلی کوچک دیده می شدند و برای من تداعی‌گر کارت‌پستال های قدیمی بود و حس خاص و دلنشینی بهم دست می داد . یک حس آشنا و نوستالژی.
  • در سفر به جزیره زیبای قشم رفتیم روستای چاه کوه بعداز مقداری پیاده روی رسیدیم به کوه های آهکی  سر به فلک کشیده که تو دل کوه ها بر اثر فرسایش به اشکال بسیار زیبای تبدیل شده بود، به قدری زیبا بود که انسان رو به وجد می آورد، من که دلم می خواست ساعت ها اونجا باشم و از تماشای کوه های به این زیبایی سیر نمی شدم.
  • در چابهار رفتیم به محلی به نام تنگ کوهی و در اونجا روستایی بود به نام گِل افشان و مسیر خیلی سختی داشت، ولی وقتی یک سری از همراهان از جمله من رفتیم بالای کوه به قدری شگفت انگیز بود که دلمون نمی آمد بیام پایین، بالای کوه فضایی خیلی وسیع بود که وسطش مثل گداز های آتشفشان حباب حباب می شد، وقتی از لیدری که همراهمون بود در موردش پرسیدیم گفت: گِل و لای دریا داخل این کوه جمع میشه و به این شکل در میاد، گِل هایی که زیر پاهامون بود به قدری شل بود که به طور خاصی تکان تکان می خورد و با هر تکان به صورت خیلی زیبا وسطش مثل حباب باد می کرد و می آمد بالا و می ترکید و پخش می شد دیدن این منظره برای من خیلی لذت بخش بود

 بهترین دستاوردهای من از سفرهایم؛ آشنا شدن با افراد و فرهنگها، و آداب و رسوم متفاوت و صنایع دستی مردم کشورم بوده و ‎بهترین آموزه سفر هم برای من شکیبایی، صبر و گذشت بود .


بیشتر دوست دارم به شهرهای کوهستانی سفر کرده و کوهنوردی کنم. کلاَ سفرهایی که برام چالش داشته باشد را ترجیح می دهم و همینطور دلم می خواهد هر چه بیشتر مردم را  به ایرانگردی و دیدن جاذبه های گردشگردی کشور عزیز و پهناورمان برای آشنا شدن با فرهنگ و رسوم اقوام مختلفی که در ایران زندگی می کنند تشویق کنم . چون عمیقا معتقدم که سفر رفتن و به دنبال آن کسب تجربیات سودمند و برخورد با فرهنگ های مختلف باعث رشد و توسعه و تغییرات مثبت در دیدگاه انسان ها در مورد یکدیگر می شود.

من اکثر سفرهایی که می روم در قالب تور است و سفرهای گروهی را ترجیح می دهم چون با دوستانی که تجربه سفرشون بیشتر از من باشه تا بتونم تجربیات جدیدی به آموخته هام اضافه کنم.  ‎خوشبختانه لیدری هایی که با ایشان همسفر بودم و با تایید همه همسفرها، بسیار مجرب و حرفه ای عمل می کردند؛ با توجه به این که سن من بیشتر از دیگران بود، از هر نظر مراقبم بودن بسیار توجه داشتند و همراه بودند.
جا دارد از این طریق از آقایان امیر حسین رضایی ؛ بنیامین صدیقی ؛ الله یار سنگی  نهایت تشکر را داشته باشم

فروغ عابدی؛گردشگر نقره ای
 
 
فروغ عابدی؛گردشگر نقره ای

 


امیدوارم هرچه زودتر بیماری کرونا ریشه کن بشود تا بتوانم سفرهای بیشتری داشته باشم و زمان بیشتری برای سفر اختصاص بدهم و برنامه آتی من برای سفرهای داخلی سفر به مناطقی است که تاکنون ندیده ام همچون کردستان،همدان و ارومیه .

از طرفی ، درخصوص مقاصد خارج از کشور، بخاطر علاقه شخصی ام به جاهای تاریخی  و کهن ، به شدت دوست دارم سفری به مصر و یونان داشته باشم و از جاذبه های گردشگری آنجا دیدن کنم، مثلا اهرام ثلاثه مصر، دیدن سواحل زیبای نیل، آثار باستانی و موزه های یونان .

منابع :
1- مصاحبه غیرحضوری با سرکارخانم فروغ عابدی ؛ تابستان1400

تصاویر
  • فروغ و خاطرات سفرهایش
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: