X

معرفی مقاصدگردشگری

مقاصد گردشگری

 ارزیابی اردکان به عنوان مقصد گردشگری نقره ای (2)
 

ارزیابی اردکان به عنوان مقصد گردشگری نقره ای (2)

یکشنبه، 03 بهمن 1400 - 19:17

طی یک سلسله مقاله به ارزیابی شهرستان اردکان به عنوان مقصد گردشگری‌نقره‌ای براساس شاخص‌های شناسایی شده توسط نویسنده می‌پردازیم(بخش دوم).

ارزیابی اردکان به عنوان مقصد گردشگری نقره ای (1)
 

ارزیابی اردکان به عنوان مقصد گردشگری نقره ای (1)

شنبه، 02 بهمن 1400 - 19:00

طی یک سلسله مقاله به ارزیابی شهرستان اردکان به عنوان مقصد گردشگری‌نقره‌ای براساس شاخص‌های شناسایی شده توسط نویسنده می‌پردازیم(بخش اول).

به بهانه رویداد "اردکان‌گرام"
 

به بهانه رویداد "اردکان‌گرام"

ﺳﻪشنبه، 23 آذر 1400 - 14:00

در این مقاله به بهانه برگزاری رویداد«اردکان‌گرام»، ابتدا به نقش و اهمیت رسانه‌های‌اجتماعی و تولیدمحتوا در معرفی و بازاریابی مقاصد‌گردشگری در عصر اطلاعات‌و‌ارتباطات می‌پردازیم. ...

آشنایی با مقاصد گردشگری
 

آشنایی با مقاصد گردشگری

دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 | Article Rating

آشنایی با مقاصد گردشگری

طبیعی است که نیازها، ترجیحات و سلایق انسان در هر دوره زندگیش متفاوت باشد و سلایق گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست و افراد با ورود به سنین میانسالی ، نگاه متفاوتی گردشگری دارند و نیازهای و خواسته هایشان نیز متفاوت خواهد بود. برای اینکه افراد در این دوره سنی بتوانند از حداکثر منافع سفر بهره مند شوند و برای آنها خاطرات و تجربیات زیبا و ماندگاری رقم بخورد باید به طور دقیق ویژگیها، نیازها و خواسته های آنها شناسایی شود.

آشنایی با مقاصد گردشگری

این گروه سنی معمولا، اوقات فراغت بیشتری دارند و امکان اقدامت طولانی تر در مقصد برایشان مقدورتر است .

آشنایی با مقاصد گردشگری

علاوه بر این، آنها محدودیت های مربوط به فصلی بودن گردشگری را نیز ندارند . به عنوان مثال ، مقاصد ساحلی جنوب ایران همچون کیش، قشم و ... در فصول پاییز و زمستان بهترین آب و هوا را دارند ولی در عین حال به دلیل اینکه تعطیلات اصلی ایرانی ها محدود به تابستان و ایام نوروز است ، لذا در پاییز و زمستان مسافر کمتری به این سواحل می روند . و این بهترین فرصت است برای نقره ای های عزیز که معمولا از ازدحام و شلوغی گریزانند و طالب آرامش بیشترند، به این مناطق سفر کنند و از جاذبه های بینظیر این مقاصد لذت ببرند.

گردشگرهای نقره ای معمولاً نسبت به مسائل بهداشتی و همینطور پزشکی حساسیت بیشتری دارند و تمایل دارند که خدمات باکیفیتی را دریافت کنند .

همچنین از آنجا که افراد باتجربه تری هستند و از سویی سفرهای تاریخی و فرهنگی نیز از سفرهای موردعلاقه شان است و بسیاری از آنها، تمایل بالایی به یادگیری چیزهای جدید دارند، انتظار دارند که از راهنمای برنامه اطلاعات درست و صحیحی دریافت کنند .

آشنایی با مقاصد گردشگری

در یکی از تحقیقاتی که در خصوص مهمترین ویژگی های مقصد از نگاه افراد بالای 60 سال انجام شده است یافته های حاصل از نظرسنجی از 227 گردشگر نشان داد که مهمترین ویژگی مقصد برای آنها ، ایمنی و پاکیزگی است. از دیگر ویژگی هایی که این گردشگران مهم می دانند ، در دسترس بودن امکانات تفریحی و حمل و نقل عمومی بدون مانع است.

آشنایی با مقاصد گردشگری

در یکی دیگر از مطالعاتی که در خصوص ترجیحات گروه سنی نقره ای در خصوص مقاصد گردشگری انجام شد، مشخص شد که نهایتا چهار دسته عوامل برای این افراد در اولویت است : 1-جاذبه های مقصد شامل جاذبه های طبیعی ، جاذبه های فرهنگی و جاذبه های تفریحی/سرگرمی 2- دسترسی شامل دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری و دسترسی و استفاده آسان از وسایل حمل و نقل عمومی 3- تسهیلات شامل تسهیلات اقامتی و تسهیلات پذیرایی (خورد و خوراک) 4- سرویسها و خدمات جانبی شامل خدمات ایمنی و امنیتی و خدمات مربوط به تورهای گردشگری
 

در این سلسله مقالات (تحت عنوان مقاصد گردشگری نقره ای) ، مقاصدی که برای این گروه سنی از جنبه های مختلف مناسب است را معرفی می کنیم .

و براساس مرورپیشینه صورت گرفته، مهمترین شاخص ها در قالب شکل زیر ارائه شده و مقاصد معرفی شده بر اساس این شاخص ها ارزیابی می شوند.

تصاویر
  • آشنایی با مقاصد گردشگری
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات
چهارشنبه, 24 آذر,1400

ساره

سلام خدمت شما؛ مطالب ارائه شده بسیار مفید بوده و ارزشمند بود
مهمتر از اون انتخاب عکس های با رنگ و لعاب، بر زیبایی پیج افزوده.
متشکرم

ﺳﻪشنبه, 23 آذر,1400

Tom

Hello
It was beautiful and I enjoyed it

ﺳﻪشنبه, 23 آذر,1400

سهیلا

جذاب و عالی بود.

نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: